Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 4 septembrie 2013

Profitabilitate in Profitshare

In cele ce urmeaza ma voi lega doar la ultimele doua luni, din perspectiva schimbarilor ce s-au produs in platforma Profitshare. Avand in vedere faptul ca, promovarea prin Adwords, direct pe link, nu se mai poate face, incepand cu 15 August, pot sa dezvalui cateva date statistice pe lunile trecute. 
Pe luna Iunie, ultima luna in care am functionat pe vechea platforma Profitshare (in care se puteau genera vouchere cu bonusuri de 5 %), la fiecare leu investit in Adwords, am avut aproape 4 lei care s-au intors, sub forma de voucher generat prin Profitshare, care se putea cheltui in eMag. As zice ca bate orice dobanda oferita de banci la depozite la termen. Investitia nu a fost mare, asa ca, nici profitul efectiv nu a fost mare. M-am ferit sa investesc mult, pentru ca am tratat totul ca pe un experiment (e drept ca acesta a fost chiar reusit, in ceea ce ma priveste). Nu stiu daca a fost vorba de luna (poate ca altii, care au date de anul/anii trecuti, din aceeasi perioada, imi pot confirma sau infirma teoria), sau de faptul ca nisele pe care am ales sa fac reclama au fost cele potrivite, insa din Iulie s-a schimbat situatia.
In Iulie, in aceleasi campanii, la fiecare leu investit in Adwords am avut aproape 2 lei care s-au intors, sub forma de comisioane aprobate, din care, dupa scaderea taxelor catre stat, am primit in cont aproximativ 1.5 lei. Asta in conditiile in care comisioanele anulate din aceasta perioada au fost de 2 ori mai mari decat cele aprobate ca valoare (nu stiu daca a fost vorba de voucherele folosite in comenzi de cei care au dat click pe link-urile mele, sau pur si simplu n-am avut sapca/noroc).
Alternativele posibile, pe care le vad eu, pentru viitor sunt:
- continut pe blog (dar e greu sa cresti in cautari fara optimizari foarte bune pe partea de SEO, iar avand in vedere traficul meu si lipsa mea de experienta din acest domeniu, nu vad rezultate bune in perioada imediata);
- Adwords pe articolele mele (in loc de cele pe link direct, care sunt interzise incepand cu 15 August), lucru pe care l-am mai incercat pein Februarie, insa fara rezultate bune. Daca la Adwords pe link direct, rata celor care cumpara din totalul celor care dau click este undeva pe la 3-5 %, la Adwords pe articol am avut cam 3% clickuri pe link sponsorizat din totalul celor care citesc articolul, apoi din acestia, cam 3-5% vor cumpara, ceea ce inseamna ca doar imi voi promova articolele, fara vreo speranta de a recupera macar banii investiti, iar la profit nici nu ma pot gandi;
- Facebook ads - un nou experiment, ceva mai costisitor insa (cam de 3-4 ori mai costisitor decat Adwords). Am mai incercat de cateva ori prin Mai, costul este de circa 0.04-0.06 euro/click, nu stiu care au fost exact rezultatele, pentru ca platforma veche nu imi permitea rapoartele pe care le pot scoate acum din platforma noua, iar promovarea a fost facuta in acelasi timp cu cea prin Adwords. Am fost si un pic dezordonat, in ceea ce priveste denumirea link-ului, daca era mai clar stabilita atunci, acum as fi putut sa imi fac o idee prin rapoartele curente. Singurul avantaj vizibil, pe Facebook, este ca poti targeta destul de bine campania pe care o poti face, dupa mai multe criterii. Avand in vedere ca durata de valabilitate a link-ului a scazut, ma voi lamuri de profitabilitatea prin Facebook in urmatoarele 4 saptamani, poate chiar ceva mai devreme (un prim test facut duminica - aproximativ 850 click-uri, azi prima comanda comisionata in asteptare).
- implicarea in campaniile altor firme, care au intrat in ultima luna in Profitshare. O privesc ca pe o ultima solutie, avand in vedere ca am mai experimentat si in 2parale cu Adwords si, dupa sute de click-uri m-am pomenit fara nici macar o comanda, lucru pe care il consider si acum foarte dubios. Apoi povestile despre Flanco, in plin BlackFriday, de anii trecuti, nu imi ridica nici ele moralul.
Dar vor trai si vom vedea ce ne rezerva viitorul. Daca aveti alte idei, care au dat/pot da roade, puteti sa le amintiti in comentarii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu