Faceți căutări pe acest blog

joi, 13 noiembrie 2014

Cum transformi un router in repeater

Stiti care e cea mai mare problema a perioadei pe care o traim? Sa n-ai semnal wifi in toata casa. Restul se rezolva intr-un fel sau altul, dar daca n-ai semnal la internet in toata casa, asta e o problema care te macina. Cum rezolvi problema? Cu un repeater. 
In cazul meu, aveam un router Asus de mai bine de 5 ani, un WL520GC. Ma uitam la Radu pe site, la ce routere testeaza si ma gandeam "cand crapa Asus-ul, pe care din astea sa mi-l iau ,ca sa imi acopere toata casa?". Chestia e ca Asus-ul nu a crapat nici pana acum. Avea el antena mica, dar se putea inlocui si i-am pus una mai mare si mai puternica, insa tot nu aveam semnal pana in capatul celalalt al casei.
Zilele trecute am dat de o oferta si m-am ales cu un router ieftin si bun, DIR 605L. Eu nu am internet de mare viteza, am doar un net de cartier, asa ca nu voiam sa dau mult pe un router nou. M-am gandit ca, avand 2 antene, va avea o acoperire mai mare decat cea a vechiului router, dar tot nu ajungea sa acopere toata casa. Asa ca am inceput sa ma documentez si am dat peste pagina asta pe internet.
Aveam 2 solutii: sa trag un fir pana in capatul celalalt al casei si sa pun acolo vechiul router, sau sa urmez indicatiile lor, sa imi pun pe vechiul router Asus un soft dd-wrt si sa scap de fire. Normal, am ales varianta fara fire. Pentru cei care nu stiu ce insemna un soft dd-wrt, am sa fac o paralela cu calculatoarele: e ca si cum ai avea Windows XP si vrei sa pui Linux, numai ca dureaza mai putin si e mai putina bataie de cap. Este vorba de un fisier pe care il pui pe calculatorul cu care te legi prin fir la router, intrii in meniul de update firmware si il pui pe router. Cu tot cu setari, in 10-15 minute ai terminat.
Iata cum se face o instalare de dd-wrt pe un router Asus WL520GC:
- am intrat intai pe pagina asta si am gasit router-ul vechi in lista cu routere compatibile cu softul dd-wrt;
- am aflat ca peste ultima versiune originala de soft, pe care o aveam instalata pe router, nu se poate instala dd-wrt, asa ca a trebuit sa fac downgrade la 2.0.0.8;
- am instalat dd-wrt ca un update de firmware din meniul router-ului;
- am setat routerul vechi ca repeater, conform indicatiilor de aici si acum am semnal in toata casa.
Mai mult, pentru ca e un repeater, daca am un folder partajat in retea, pe calculator, cu muzica sau filme, pot sa ii vad continutul pe telefon, de pe al doilea router, de pe repeater, fara probleme, folosind ES File Explorer. Daca aveti intrebari, le astept mai jos, in comentarii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu